Home
 
Choose Your City
Change City

Evidence of coverup at UK tabloid?

New evidence of hacking at Rupert Murdoch’s News of the World points to afour-year coverup by the company and intensifies focus on PrimeMinister David Cameron’s judgment in hiring an ex-editor who may nowface criminal prosecution.

New evidence of hacking at Rupert Murdoch’s News of the World points to a four-year coverup by the company and intensifies focus on Prime Minister David Cameron’s judgment in hiring an ex-editor who may now face criminal prosecution.

A letter written in 2007 by ex-royal reporter Clive Goodman says former editor Andy Coulson banned talk in editorial meetings of phone-hacking but not the practice itself — which Goodman said was common.

If true, Goodman’s allegations would mean that Coulson lied not only to U.K. parliament but also under oath as a witness in a 2010 criminal trial, when he repeatedly denied that there was a culture of phone-hacking at the tabloid.

It would also imply that many more senior figures at the News of the World knew about the illegal practice, casting doubt on repeated statements of ignorance by executives.

 
Consider AlsoFurther Articles