The homepage of looked like this before federal agents raided the siteScreenshot

U.S. prosecutors are dropping charges against six former employees of the male escort website who were accused of promoting prostitution, in a case that has outraged gay and civil rights activists, court papers filed Wednesday showed.

The six employees were arrested in August along with former Chief Executive Officer Jeffrey Hurant. But while Hurant continues to face charges, federal prosecutors in Brooklyn, New York, moved to dismiss a complaint against the six other defendants.

RELATED:Broncos practice squad player sent home after prostitution sting

The decision was expected after prosecutors in January secured an indictment from a federal grand jury charging only Hurant, who has pleaded not guilty to charges that he promoted prostitution and engaged in money laundering.


At the time of the indictment, a lawyer for one of the six employees, former Rentboy sales agent Clint Calero, said prosecutors had extended his client a non-prosecution agreement.

The decision to drop charges followed criticism among some gay rights activists, who held a protest in September and have questioned why prosecutors are targeting the service after it had operated transparently for nearly two decades.

The other employees included Michael Belman,'s marketing director; sales agent Diana Mattos; Edward Estanol, an escort who previously coordinated social media; and Marco Decker, an accountant.

Lawyers for the six employees did not immediately respond to requests for comment. A spokeswoman for Brooklyn U.S. Attorney Robert Capers declined comment., founded in 1996, became what authorities say was the largest online male escort website, and even hosted an annual escorts awards show called the Hookies.

The website carried disclaimers saying its advertisements for escorts were for companionship and not sexual services. But authorities say was intended primarily to promote prostitution.

RELATED:NYPD cop ran prostitution ring: Investigators

Escorts paid at least $59.95 per month and up to several hundred dollars to advertise on, which attracted 500,000 unique visitors daily and generated more than $10 million from 2010 to 2015, prosecutors said.

Critics of the case include the New York Times, which in an editorial in August said prosecutors had not justified shutting down "a company that provided sex workers with a safer alternative to street walking or relying on pimps."

Latest From ...